Onderzoek
kernwaarden, kernwaardenonderzoek

Kernwaardenonderzoek

Kernwaarden bepalen de identiteit van uw organisatie. Ze geven aan hoe uw organisatie werkt en misschien nog wel meer: waarom de organisatie het doet. Sterke kernwaarden zijn zichtbaar in het gedrag van de medewerkers en maken het onderscheid van uw organisatie. De kernwaarde ‘Klantgericht’ houdt bijvoorbeeld in dat medewerkers zowel naar collega’s als naar klanten luisteren en behulpzaam zijn.

Aan de slag!

Waar staat u voor als organisatie? De MonitorGroep biedt een praktisch programma om de kernwaarden van uw organisatie te ontdekken en te versterken. We beginnen met een workshop met het management van de organisatie en pakken meteen door naar de medewerkers. Kernwaarden gaan namelijk pas écht leven als uw medewerkers erbij betrokken zijn en uw klanten ze herkennen. Na het programma heeft u breed gedragen kernwaarden waarmee u zich kunt onderscheiden. En zo zet u uw imago overtuigend neer.

Via een online vragenlijst betrekken we de medewerkers bij het selecteren van uw kernwaarden. Wat zien de medewerkers als kernwaarden van de organisatie en welk gedrag zien ze in de dagelijkse praktijk? Met het onderzoek brengt u de dialoog op gang en ontstaat er draagvlak voor de kernwaarden.

  • Resultaat: Uitgewerkte kernwaarden en gedragsindicatoren: Inzicht in beleving en de verschillen per team.
  • Doorlooptijd: 6 weken
  • Kosten: vanaf € 2.000

Écht verbeteren

Wij bieden ook workshops aan waarbij we de resultaten van het onderzoek toepassen in uw organisatie. Zo kunt u uw kernwaarden implementeren of verbeteren.

Meer weten over kernwaarden?

Jeroen Bakker

Onderzoeker
030-2887558

anonimiteit onderzoek over ons