Klantverhalen

Hieronder vindt u een aantal verhalen over projecten die wij voor onze klanten verzorgd hebben. U leest welk onderzoek we hebben gedaan, wat de uitkomsten waren en hoe we hier samen mee aan de slag zijn gegaan. Wij vinden dat onze onderzoeken het beste werken wanneer deze opgevolgd worden met een van onze workshops. Zo kunt u samen met uw medewerkers écht verbeteren.

NWO

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) richt zich op kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap. De hoofdtaak is het financieren van wetenschappelijk onderzoek aan publieke onderzoeksinstellingen, in het bijzonder de universiteiten.

Bij het medewerkersonderzoek bij NWO lag de nadruk op de kernwaarden van de organisatie: Betrokken, Betrouwbaar, Grensverleggend en Verbindend. Voor ons, als onderzoekers, is het een mooie uitdaging om een medewerkersonderzoek uit te voeren bij deze wetenschappelijk onderlegde organisatie.

 

“De MonitorGroep bood voor ons een belangrijke toegevoegde waarde door de vele mogelijkheden in het onderzoek én de mogelijkheid voor vragen op maat. Dit heeft geleid tot een medewerkersonderzoek dat geheel aansluit bij de wensen en behoeften van NWO. Het resultaat: een medewerkersonderzoek met een hoge respons. Onze medewerkers hadden vertrouwen in zowel de methodiek als de resultaten.”
Daisy Boogaard (Coördinator HR Beleid & Projecten)

NWO

500-700 medewerkers

Wetenschappelijk onderzoek

Medewerkersonderzoek & Follow-up

nwo klantverhaal

Funda

Is het de funda Monday, de keuken of de informele werksfeer waardoor de mensen zich bij funda zo thuisvoelen? Feit is dat medewerkers van funda heel erg tevreden zijn met hun werk. En dat is – zeker in de IT-sector –  een groot goed. Al sinds 2009 verkrijgt funda via het medewerkersonderzoek waardevolle stuurinformatie om de tevredenheid, betrokkenheid en het thuisgevoel voor de medewerkers te vergroten.

Lees hier de hele funda-story.

Bekijk hier al onze klanten uit de IT-sector.

Directeur Marc Duijndam hecht veel waarde aan de sfeer binnen het bedrijf: ‘Bij funda gaat het erom dat de mensen zich er prettig voelen en zich kunnen ontwikkelen. We proberen een inspirerende omgeving te creëren waarin iedereen zich thuis voelt en het beste uit zichzelf kan halen.

Funda

100-250 medewerkers

IT-sector

Jaarlijks medewerkersonderzoek

Thuis bij funda

Inca Medical

‘De bespreking van de resultaten door de MonitorGroep was heel fijn. Vooral de positieve insteek en de focus op verbeteren was prettig. En er was ook aandacht voor de dingen die al goed gaan. Je bent soms zo bezig in de dagelijkse gang van zaken, dat we daar niet altijd bij stilstaan. En eenmaal in gesprek over de resultaten met de medewerkers, zie je dat iedereen zo begaan is met de organisatie. Dat is wat je samen deelt. Je ziet ook meteen goed wat het potentieel is van Inca: we hebben al heel wat goede structuren, maar er zijn zeker ook dingen die beter kunnen. Dus dat hebben we opgepakt, samen met de medewerkers.’ – Erik de Smit, HR-manager en mede-eigenaar

Lees hier alles over de Inca-trail.

Bekijk hier al onze klanten uit de zorg.

Erik de Smit, HR-manager en mede-eigenaar van Inca Medical, liet het medewerkersonderzoek uitvoeren daarna de medewerkers zelf aan de slag gaan met verbeterplannen. Een geslaagde operatie waarbij vijf verbeterteams actief werken aan een concreet actiepunt uit het medewerkersonderzoek. 

Inca Medical

50-100 medewerkers

Zorg

Medewerkersonderzoek & Follow-up

Inca Medical

Het Gooi en Omstreken

Na het medewerkersonderzoek wilde P&O Adviseur Hellen van der Starre meteen aan de slag met de resultaten. De Verbeterworkshop bleek de ideale manier: Samen met alle medewerkers plannen maken op de zeven belangrijkste thema’s uit het medewerkersonderzoek. Niet top-down, maar vooral samen met de medewerkers.

Lees hier alles over de workshop met teambuilding bij Het Gooi en Omstreken.

Bekijk hier al onze klanten uit de Bouwen en Wonen-sector.

De manier waarop de MonitorGroep ons heeft begeleid in het onderzoekstraject, gaf ons het vertrouwen dat zij ons ook konden helpen om een stap verder te gaan en actief aan de slag te gaan met het maken van verbeterplannen.’

P&O Adviseur Hellen van der Starre

Het Gooi en Omstreken

50-100 medewerkers

Woningcorporaties

Medewerkersonderzoek & Verbeterworkshop

DSC_0146-2 KLEIN

De Kubus

De Kubus werkt samen met de medewerkers via klant- en medewerkersonderzoeken continu aan verbetering van de organisatie. De vaste meet- en verbetercyclus helpt de organisatie om in te spelen op de vragen van klanten en de kansen die medewerkers zien.

Lees meer over hoe De Kubus samen met de medewerkers haar dromen verwezenlijkt.

Bekijk hier al onze klanten uit de Cultuur-sector.

Je moet zoveel mogelijk samen werken aan een droom, door alle ontwikkelingen heen” zegt Akke Wiersma, directeur van Stichting de Kubus, hét centrum voor kunst & cultuur in Lelystad.

Akke Wiersma, directeur Stichting de Kubus

Stichting de Kubus

50-100 medewerkers

Culturele instellingen

Medewerkersonderzoeken & Klantonderzoeken

Kubus - TopWerkgever 02