CliëntenMonitor

De CliëntenMonitor

Organisaties die feedback vragen aan hun cliënten, presteren beter. De CliëntenMonitor faciliteert het stellen van vragen en geeft u inzicht in de kwaliteit van uw dienstverlening. Hoe verloopt bijvoorbeeld de communicatie, wordt de cliënt voldoende geïnformeerd, sluit het aanbod van uw organisatie aan bij de verwachtingen? Hebben uw cliënten tips en complimenten voor uw organisatie?

Waardevolle feedback

De CliëntenMonitor kan als een periodieke meting of als continu onderzoek worden uitgevoerd. Bij de periodieke meting legt u het onderzoek herhaaldelijk voor aan uw cliënten. Zij ontvangen per e-mail een uitnodiging om mee te doen aan de CliëntenMonitor en hun ervaringen met de zorg te delen. Het resultaat is een praktisch onderzoeksrapport waaruit concrete verbeterpunten kunnen worden opgepakt. Bij een herhaling van het onderzoek worden de resultaten vergeleken met de vorige meting. U ziet direct op welke punten de tevredenheid van de dienstverlening is toegenomen!

Vragenlijst afgestemd op uw dienstverlening

Of uw organisatie nu zorg, juridische hulp of financieel advies biedt: de aard van uw dienst is bepalend voor de vragen die u aan uw cliënten wilt voorleggen. Het is belangrijk dat de vragenlijst goed aansluit op de dienstverlening van uw organisatie en de relatie met uw cliënt. Daarom ontwikkelen we in overleg een vragenlijst waarin alle thema’s waarover u feedback wilt ontvangen aan de orde komen. Denk bijvoorbeeld aan de klantvriendelijkheid, de snelheid van de service, prijs- kwaliteitverhouding of informatieverstrekking. Zo bieden wij ook een C-toets aan voor organisaties in de jeugdzorg, jeugdhulpverlening en pleegzorg.

Uitgangspunten van de CliëntenMonitor:

  • Vragenlijsten over de thema’s waarover u feedback wilt
  • Van intake- tot exitvragenlijst
  • Online of op papier
  • Doorlopend onderzoek of periodieke meting
  • Praktisch onderzoeksrapport dat direct richting geeft aan verbeteracties
  • Resultaten per cliëntgroep (locatie, hulpverlener, adviseur, type dienst)
  • Professioneel onderzoek, door een gespecialiseerd onderzoeksbureau.
  • Kan anoniem

ClientenMonitor voor uw organisatie?

De MonitorGroep voert jaarlijks vele cliëntonderzoeken uit. Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor de CliëntenMonitor onder uw cliënten? Neem contact met ons op voor meer informatie. Wij geven u graag een persoonlijke toelichting of verzorgen een voorstel.